Danske Bank tilbageholder overførsler fra Skrill gennem Rapid Transfers
Danske Bank er begyndt at tilbageholde overførsler fra Rapid Transfers som er en tjeneste udbudt af betalingstjenesten Skrill. I langt de fleste tilfælde kontakter banken dig på telefonen relativt kort tid efter overførslen er accepteret for at vide om det er dig som har lavet den.
Denne artikel er GRATIS. Alle artikler er annoncørbetalt. Reklamelinks kan forekomme
Desværre kan man risikerer ikke at tage telefonen eller de kan glemme at ringe og det kan give dig problemer. Skrill forudbetaler nemlig pengene med det samme efter endnu transaktion. Såfremt Danske Bank ikke får en godkendelse på transaktionen mundtligt fra dig vil overførslen gå retur til din konto efter en uges tid.
Det giver en del uro blandt brugerne på debatsiden spiltip.dk at de modtager rykkerskrivelser fra Skrill med trusler om inkasso, da de er i den tro at pengene faktisk er sendt og betalt. Danske Bank har nemlig forskellige afdelinger internt i huset og den afdeling som sidder med disse tilbageholdende transaktioner hedder angiveligt “Fraud Management”.
Langt de fleste i Danske Bank’s kundecenter er ganske uvidende om transaktionernes tilbageholdenhed og det skaber forvirring blandt brugerne.
Danske Bank bekræfter betalingerne er sendt uden de er det.
Brugeren nit3o oplevede at Skrill ønskede bevis for betaling i form af bankudskrift, samt underskrevet dokument med stempel fra banken. Da brugeren kontaktede Danske Bank udsendte de i e-Boks et sådan dokument og bekræftede betalingen.
Skrill kunne stadig ikke finde betalingen og opkrævede fortsat beløbet og satte brugerens saldo i minus. En dag skulle brugeren have ophævet en reservation på sit kort og fik til sin store overraskelse fat i en medarbejder i Danske Bank – Fraud Management afdeling. Spilleren spurgte videre ind til den Skrill transaktion som ifølge Skrill ikke var sendt, og her tilbød medarbejderen at godkende transaktion til brugerens forundring. Der er blevet svindlet en del med Rapid Transfers til Skrill og derfor er alle transaktioner “flagged” til manuel godkendelse hos Danske Bank.
Dagen efter havde Skrill modtaget pengene.
Danske Bank har åbenlyse organisatoriske problemer når det kommer til bagvedliggende transaktioner som ikke gennemføres. Brugeren nit3o slutter således af med at råde alle som skulle opleve problemer med Danske Bank og som ønsker kvalificeret hjælp skal bede om at tage med Fraud Management direkte.